Höjer ett ögonbryn för

boken "Livsviktigt" som jag fick när jag va liten. Hittade den nu och började bläddra.



Lite av innehållet är:

Kärlek
- hur man hittar rätt i kärlekens djungel

Tricks
- hur man imponerar på den man gillar

Tjäna pengar
- hur man blir rik med list

Familj
- hur man hanterar syskon och förändrar på bästa sätt

Skola
- hur man får läraren på sin sida

Onyttig, god mat
- hur man rör ihop mumsmat på nolltid

WOW, skit ballt när man va liten änna. Jag & mina kompisar satt o läste vilka bortförklaringar man kunde ha om man va försenad, tips på hur man ska kunna vakna på morgonen, tjäna någon extra slant, baka kladdkaka, vi läste varandras händer osv. Lite kul och oskyldigt sådär. Men en sak från boken som förevigt kommer förfölja mig är:

"Det finns tips för den som vill träna kyssar i ensamhet.
Ta en mogen tomat. Skär ett runt hål i den och träna genom att sticka in tungan och veva runt. Det går även att använda andra frukter med mjukt innehåll. Välj efter den smak du gillar bäst."

Ja men självklart så tyckte jag och en kompis att denna idén lät konstig men ändå lite intressant. Vi sket i det här med att träna i ensamhet, vi tog varsin halva av en tomat och went for it. Det var så.. krånglig och bara allmänt stört. Som jag kommer ihåg det så gick det någon sekund följt av ett "asså.. :S det här går inte" och känner jag mig rätt åt jag upp min halva sen.

Jag tycker inte att upplevelsen va specellt livsviktig. Inte lärorik heller hahahaha, it's not the way i do my thing! Tack o lov att dom inte skrev om sex!


Kommentarer
Postat av: sarah

kan du inte skriva tricksen för hur man imponerar på den man gillar. vill jag lära mig

2010-01-08 @ 02:06:33
Postat av: Elin

Den boken är så grym va! Hade också den! :D

Den var min guideline igenom barndomen!

2010-01-08 @ 18:48:44
URL: http://nattstad.se/mellbergstedt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0