"Du får inte låna den, du kommer bara göra sönder den"

Det har jag fått höra i alla år. och jag säger alltid "men jag gör inte så längre, det va innan" sen gör jag sönder något, får samma "ta inte mina grejer"-speach, lånar (i smyg)nya saker och gör sönder dom med! Ond cirkel.

Det har varit allt från att klämma hörlurar i dörrar, göra sönder kameror, göra hål i kläder, tappa fjärrkontrollen i en bägare med saft, göra datorn sämre, tappa bort saker osv.

Klart som fan skulle jag leka med ödet igen. Jag lånade mammas mp4! inte tre, utan fyra. Och i onsdags skulle jag förfesta hemma hos två kompisar och såg att min buss kom. Jag sprang till den samtidigt som jag lyssnade på musik. men vad hände? Jo, det blev ett ryck i öronen, musiken försvann och hennes underbara touch-mp4 låg i delar på marken tillsammans med hennes hörlurar.

Min plan va att köpa en exakt likadan, sätta in hennes musik på den och SEN förklara vad jag gjort. I min fantasi skulle hon krama om mig, pussa mig på pannan och säga att hon älskade mig. Sen skulle hon också säga att hon hade garantin och att hon kunde lämna in den på lagning, så kjag kunde få behålla den nya mp4an för mig själv.
Modellen fanns fan inte ens kvar (och ingen garanti finns eller, btw) så jag fick säga som det va men försöka betona att jag skulle köpa en ny till henne. Hon blev lite irriterad men nu verkar hon en aning exalterad av den nya hon ska få. Vi har även märkt att efter detta köpet får vi poäng från Expert-affären. trevligt!



- Ett skepp kommer lastat
- Med vaddå?
- En iPod Touch 8GB 3Gen


Jag vill tacka mitt jobb för att jag får arbeta där, så att jag har råd att göra dessa dumheter!
..ska även köpa mig en egen, så att detta inte händer igen!



UPDATE: min mamma gick precis in i mitt rum och kom ut med ett glas som jag gjorde sönder imorse. "Du gillar verkligen dom ömtåligaste glasen! Dom fick jag i 40års present" Haha, det måste vara jobbigt för henne att älska mig ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0